Długowieczność a wysiłek fizyczny

Długowieczność a wysiłek fizyczny Parodontax płyn do zębów usuwający bakterie i zanieczyszczenia z jamy ustnej

Nikt z nas nie chce żyć krótko. O to raczej nie trzeba nikogo pytać. Niewielu jednak, zwłaszcza wśród ludzi młodych, robi rzeczywiście coś żeby żyć dłużej. Chociaż nie znaleziono jeszcze skutecznego sposobu na długowieczność, to istnieje kilka zasad, których przestrzeganie pozwoli dłużej cieszyć się zdrowiem. Jedną z pryncypialnych reguł jest zapewnienie naszemu ciału odpowiedniej ilości ruchu. Jednak nie każdy rodzaj fizycznego wysiłku jest rzeczywiście dobry dla zdrowia. Przyjrzyjmy się zatem temu problemowi.

Większość dyscyplin sportowych wzmacnia mięśnie dlatego aktywni ludzie starsi (którzy całe życie nie stronili od ruchu)  rzadziej cierpią na kontuzje wywołane przez niefortunne upadki. Pozwala im to również na dłuższe zachowanie samodzielności. Sport wpływa nie tylko na sprawność fizyczną. Nasz organizm jest przecież połączeniem sfery fizycznej i psychicznej, gdzie każda z nich jest równie ważna. Jak się okazuje umiarkowany wysiłek fizyczny wpływa stymulująco na umysł. Przykładem tego mogą być badania przeprowadzone na ludziach starszych, z których wynika, że osoby regularnie ćwiczące rzadziej zapadały na chorobę Alzheimera i inne dolegliwości związane z procesem demencji.

Nie jest jednak tak, że osoby zażywające regularnie ruchu żyją dłużej. Oczywiście aktywność fizyczna jest niezwykle istotna dla prawidłowego funkcjonowania nasze organizmu, ale same ćwiczenia nie wystarczą. Składa się na to często jeszcze większa świadomość powiązana z lepszy wykształceniem, z których wynika zdrowa dieta, brak nałogów i ogólnie większa dbałość o własny organizm.

Naukowcy poszukujący sposobu na długowieczność jednoznacznie stwierdzają, że jednym z naprawdę skutecznych sposobów na długowieczność jest kontrolowanie masy ciała. Tylko to pozwoli na uniknięcie takich dolegliwości jak cukrzyca, miażdżyca czy wysokie ciśnienie tętnicze. Wymienione schorzenia są zwykle związane z szeregiem innych problemów zdrowotnych pojawiających się w zaawansowanym wieku. Kontrola wagi nie musi być jednak związana z intensywnym wysiłkiem fizycznym. Wystarczy nie unikać ruchu i codziennych obowiązków oraz przestrzegać rozsądnej diety. Przecież łatwiej jest nie spożyć 1000 kalorii niż je potem spalić, dlatego nieuleganie pokusom i wstrzemięźliwość mogą doprowadzić do lepszych rezultatów od wiader potu wylewanego w sali gimnastycznej.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *